Małe kanapeczki

12784732_1144670658885705_802793996_n

Kanapki z guacamole stanowią dobrą opcję jako pierwsza zmiana w diecie. Jest to prosta i zdrowa pasta, którą można zjeść zarówno na śniadanie, II śniadanie, jak i kolację. Stanowi doskonały przysmak na imprezy ze względu na łatwość przygotowania i zawartość tłuszczu.

Przepis/ porcja na 10 kawałków bagietki
-1 awokado (150g)
-1/2 papryki czerwonej (140g)
-2-3 łyżki soku z cytryny
-sól gruboziarnista

Uwaga! Awokado musi być miękkie.
Praktyczna wskazówka: Jeśli kupiliście twardy owoc, można go włożyć do papierowej torebki razem z jabłkiem i po 2 dniach powinien być gotowy do spożycia.

Przygotowanie:
1. Awokado przekroić wzdłuż i dookoła, tak żeby uzyskać dwie połówki . Następnie obrać ze skórki.
2. Paprykę umyć i przekoić na dwie połówki. Całość pokroić w drobne paski. Połowę włożyć do szklanki (zamiast np. paluszków na imprezie), a drugą część pokroić na drobną kostkę.
3. Awokado zblendować albo podusić widelcem w miseczce. Dodać sok z cytryny i paprykę. Całość wymieszać i posolić. Smarować od razu po przygotowaniu i na 15 minut przed rozpoczęciem imprezy (po godzinie awokado będzie lekko ciemniejsze).

Wartość odżywcza i energetyczna
Ze względu na obecność awokado, pasta jest wysokoenergetyczna, ale również i wysokoodżywcza. Porcja z przepisu ma 280 kcal i realizuje w 25% dzienne  zapotrzebowanie na potas, magnez oraz foliany. Dzięki obecności papryki, spożycie takiej pasty realizuje również w 100% zapotrzebowanie na witaminę A, odpowiedzialną m.in. za prawidłowe widzenie.

Zainteresowała Cię papryka? Spróbuj nadziewanej (przepis tutaj)

Reklamy