Krem z pieczonej papryki i pomidorów

12527875_1152618808090890_950384036_n

Krem z pieczonej papryki to prosty, zdrowy  i szybki przepis na lunch lub I obiadowe danie. Ze względu na obecność papryki, charakteryzuje się wysoką zawartością witaminy A (porcja realizuje w 100% dzienne zapotrzebowanie), która bierze udział w m.in powstawaniu komórek rozrodczych . Warto dodać, że obecność tego psiankowatego warzywa powoduje, że potrawa może być wykwintna – wszystko dzięki przełamaniu pomidorowego smaku, ostro cytrynowej nucie imbiru oraz naczyniu, w którym podamy danie.

Przepis/ 2 porcje:
-puszka pomidorów z bazylią i czosnkiem (400g)
-1 duża czerwona papryka (300g)
-1/2 dużej cebuli (70g)
-1 łyżka oliwy (12ml)
-3 cm imbiru
-3-4 kawałki startego cienko parmezanu do podania- opcjonalnie

Przygotowanie:
1. Paprykę upiec w piekarniku  (30-40 minut 180 stopni termoobieg)-  najlepiej w towarzystwie batatów lub buraków, żeby trzy razy nie włączać urządzenia (Batat kotlet do Twojego burgera, Sałatka z burakiem).
2.Na rozgrzanej oliwie zeszklić małą cebulkę i dodać do niej po 4-5 minutach  starty imbir. Cały czas mieszać i dodać do nich puszkę pomidorów. Zmniejszyć ogień i cały czas mieszać (około
3. Po upieczeniu papryki, pokroić ją na kawałki i wrzucić do blendera. To samo zrobić z pomiorami z patelnii. Doprawić solą, pieprzem wg uznania.
4.Całość zblendować na średnich obrotach. Jeśli konsystencja będzie dla Was za gęsta można dodać 5 łyżek przegotowanej wody.
5. Smacznego:)

Wartość odżywcza i energetyczna:
Porcja ma tylko 120 kcal, 3.7g białka, 6g tłuszczu oraz 5 g błonnika.

 

Reklamy

One Comment

Możliwość komentowania jest wyłączona.