Brokuł pasta z migdałami

12834534_1147471061938998_724377747_nPasta z brokułów to szybki pomysł na odmianę porannych kanapek. Ze względu na obecność brokułów, pasta zawiera aż 75 % dziennego zapotrzebowania na foliany, które są niezbędne w procesie syntezy DNA. To zielone warzywo stanowi również potencjalny czynnik prewencji i terapii chorób nowotworowych dzięki zawartemu w nich sulforafanowi! Badania Lianga i wsp. wskazują również, że zawartość tego związku waha się sezonowo i zależy również od obróbki kulinarnej ( surowe mają 3 razy więcej SFN niż gotowane).
Dodatek migdałów powoduje, że pasta jest delikatniejsza, ale również bogata w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, będące niezbędnym elementem w profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych.

Przepis/porcja jak na obrazku
-1/2 główki ugotowanego brokuła (250g),
-1/3 kostki półtłustego sera feta (90g),
-3 łyżki płatków migdałów (60g),
-1 łyżka oleju rzepakowego (12ml)
-sól,pieprz

Przygotowanie:
1. Ugotowane brokuły ( nie solić wody!!) zblendować razem z pokrojonym serem feta.
2. Do masy dodać migdały, olej  i ponownie zmiksować na dużych obrotach. Doprawić wg uznania pieprzem i szczyptą soli.
3. Pastę najlepiej schować do lodówki i spożyć następnego dnia – ma wtedy bardziej wyrazisty smak.

Wartość odżywcza i energetyczna
Cała porcja w słoiczku ma 710 kcal, 34g bialka, 59 g tłuszczu oraz 26g węglowodanów. Stanowi bardzo dobre źródło magnezu, witamin A i E, folianów oraz witaminy C.

Reklamy