Gryczanka z malinami, komosą i suszonymi morelami

Macie już dość owsianki na śniadanie ale lubicie coś na ciepło z rana? Alternatywą jest gryczanka!
Od wczorajszego obiadu zostało pół woreczka i coś musiałam z nim zrobić. Stąd pomysł na gryczankę z owocami, która idealnie rozgrzewa 🙂

Przepis jest łatwy, bezglutenowy i bezlaktozowy a w smaku orzechowo – kwaśny. Wartość energetyczna to 453 kcal w tym 19.2g białka, 79g węglowodanów, 6.6g tłuszczu oraz 14.6g błonnika.

Dlaczego warto zjeść taki posiłek:
-zawiera  14g.6 błonnika, który opowiada za prawidłową perystaltykę jelit
-gryczanka realizuje  65% dobowego zapotrzebowania na magnez dla osoby dorosłej
– dzięki niej kobiety dostarczą sobie już 50% dziennego zapotrzebowania na cynk, który odpowiada za m.in stan włosów, paznokci a także kondycję skóry.

Składniki:
-1/2 woreczka ugotowanej kaszy gryczanej (50g suchej)
-2 łyżki komosy ryżowej (30g)
-1 szklanka mleka 1.5% bezlaktozowego (200 ml)
– 3 suszone morele
-3/4 szklanki świeżych malin (100g)

Przygotowanie:
1. Ugotowaną kaszę zalalać mlekiem i podgotować, żeby było ciepła. Jeśli nie macie ugotowanej,  można ją zrobić na nowo gotując już w mleku (cały czas mieszając).
2. Do ciepłej gryczanej należy dodać 2 łyżki komosy ryżowej i mieszać aż lekko zmięknie. Następnie całość przelać do miseczki.
3. Suszone morele pokroić w paski i dodać z umytymi malinami.

Smacznego:)

Reklamy